Sustenabilitatea este un subiect „la modă” , printre brandurile de lux, dar și printre specialiștii din industrie și brandurile mainstream. Noutățile despre sustenabilitate în media atrag atenția consumatorilor asupra industriei și impactului modei asupra mediului. Acestea pun problema sustenabilității pe agenda publică. Mai multe informații ajung la consumator, care poate face apoi alegeri documentate.
Am adunat aici câteva dintre noile tendințe, evenimente și inițiative, lansări de produs, sau simple acțiuni cu impact în zona sustainable fashion.
Sustenabilitatea în fashion – news
- G-Star Raw încurajează în noua sa campanie consumatorii să poarte denimul „până la final”, să accepte modul în care acesta de uzează după mai multe purtări și faptul că, astfel, fiecare piesă vestimentară din denim devine unică. G-Star a testat un program in-house de reparații și reciclare, pe care dorește să îl extindă. Până în 2030 și-a propus să facă tranziția la materiale organice, reciclate, bio-based și compostabile. Citește mai multe aici – Sourcing Jurnal
- Fashion Revolution și arhitectul peisagist Lottie Delamain au realizat o grădină de textile la Chelsea Flower Show, un prestigios eveniment dedicat horticulturii și designului de grădini, în Londra. Grădina de textile include atât plante care pot fi transformate în fibre textile, cât și plante care pot fi utilizate în procesul de colorare a hainelor. Acesta este un exercițiu util în a le reaminti oamenilor de unde provin hainele, ce conțin și cum natura face parte din garderoba noastră. (Vogue)
- Lenovo colaborează cu Stella McCartney și Universitatea de Artă și Design Central Saint Martins din Londra într-un program menit să inspire și să încurajeze noua generație de designeri. Studenții vor fi încurajați să identifice relația dintre modă și tehnologie și să aplice ideile creative pentru a găsi noi soluții de design sustenabil. (CSRwire)
- Stella McCartney va lansa prima sa geantă realizată din piele vegetală obținută din ciuperci (mylo, un material nou dezvoltat). Colaborarea designerului cu start-up-ul Bolt Threads a început în 2017, iar geanta Frayme Mylo este primul produs lansat pe piață. (Vogue Business)
Reduce. Reuse. Rewear
- We love vintage! Unele rochii vintage sunt timeless, piese de colecție, lucru dovedit și de ultimele apariții ale lui Miley Cyrus în New York. (Vogue)
- Un altfel de reuse/ rewear. Dacă nu ai lipsit prea mult de pe internet, probabil știi că Balenciaga a lansat luna aceasta pantofii sport Paris. Ceva scandalos, dar care s-a bucurat, în același timp, de o vizibilitate foarte mare. Mai mult, a devenit cel mai urât lucru de pe internet în această perioadă. Poți citi aici un review al celor de la Highnobiety. Ei au și încercat pantofii, care arată ca o pereche de pantofi sport ultra uzați și murdari. Deși ei se găsesc, în mod natural, în număr mult prea mare în lume, pantofii Balenciaga Paris au fost lansați în ediție limitată.
- Resell – O dovadă în plus că segmentul second hand este în creștere, inclusiv în zona de lux. Platforma Fashionphile de revânzare a articolelor ultra luxury își va continua expansiunea în format fizic cu deschiderea unui spațiu în New York. Din portfoliul lor fac parte genți Hermes Birkin, Celine, Balenciaga, ceasuri Patek Phillipe, mănuși Chanel, practic doar produse ale marilor case din segmentul luxury fashion & accessories. (Vogue Business)
Pentru mai multe noutăți din sustenabilitate în media, urmărește secțiunea News-Editorial-YKO-YKO.