Vorbim des despre haine, branduri, țesături, dar nu la fel de des despre ambalajele în care ajung aceste produse la clienții YKO-YKO. Este o parte mai puțin “glam”, dar la fel de importantă atunci când vorbim despre modă sustenabilă. Ce soluții eco-friendly de ambalare a produselor din fashion a implementat YKO-YKO pentru comerțul online?
Am ales soluții reciclabile, reutilizabile și low waste pentru toate expedițiile noastre.
Toate produsele comandate pe YKO-YKO.ro sunt expediate ambalate în plicuri din hârtie reciclată, reciclabile la rândul lor.
Am ales plicuri (și nu cutii) pentru a diminua volumul pachetelor (mai puține resurse consumate de transportator, mai mult spațiu disponibil în mașinile curierilor).
De ce am ales hârtie și nu plastic/ bioplastic?
Aceleași plicuri pot fi folosite pentru retur (industria de fashion este recunoscută pentru rata mare de retur). Arată la fel de bine și la retur, sunt rezistente și asigură protecția necesară produselor din interior.
Studiile arată că ambalajele din hârtie au mai multe șanse să fie reciclate/ reutilizate sau să se descompună natural, fată de alternativele din plastic / bioplastic. Soluțiile eco-friendly de ambalare a produselor din fashion trebuie să fie gândite astfel încât să nu genereze deșeuri suplimentare, la finalul utilizării.
No print – am ales să nu printăm, ci să folosim metode alternative pentru a personaliza ambalajele YKO-YKO. Am redus, astfel, risipa, am folosit ambalaje de dimensiuni diferite (în funcție de tipul produselor expediate) și nu am irosit resurse producând stocuri de ambalaje pe diferite dimensiuni.
Toate produsele textile sunt ambalate în săculeți REUTILIZABILI din bumbac organic certificat GOTS. Un “reminder” de cât de multă grijă și atenție au nevoie și hainele noastre, penru a rezista cât mai mult timp.
Îl poți refolosi pentru a-ți organiza lenjeria în bagajul de vacanță, sau pentru a depozita/ transporta diferite accesorii.
Desigur, soluția waste free rămâne ambalajul reutizabil R-Create, disponibil pentru expedițiile prin DPD.